Crosschannel
Crosschannel organisaties zijn succesvoller dan single channel organisaties. Of het nu gaat om een enkele winkel een retailformule of een combinatie van veel winkels.
Crosschannel brengt de consument in beweging, de consument die dat van u verlangt.
24/7, connected en vol van verwachtingen. Ga voor crosschannel.

Directie in voor succes
Als organisaties bereid zijn om strategische beslissingen te nemen, zijn ze in staat om een crosschannelorganisatie te bouwen. Daarbij zijn alleen de bedrijven waar de gehele directie achter de transitie staat, in staat de slag naar crosschannel te maken.

CC team
Een goede crosschannel strategie aanpak bestaat uit minimaal 8 stappen. Voer deze uit m.b.v. een crosschannelteam, samengesteld o.b.v. een selectie van het management team en relevante steakholders, multidisciplinair en met verschillen in leeftijd, afkomst en achtergrond.

Transitie
Cross- of omnichannel opereren raakt de hele organisatie. Bij het implementeren van is een transitie fase van de gehele organisatie een must. Samenwerken in logisch samenwerkende cellen is vereist met de customer journey als uitgangspunt.

E-commerce Cat man
Category management raakt niet alleen de fysieke winkel maar ook de online winkel. Zorg voor transparantie over alle kanalen. Maak de categoriemanager verantwoordelijk voor zijn of haar assortiment over alle kanalen!

Formule en branding
De formulemanager is verantwoordelijk voor de look en feel van een organisatie zowel offline als online. Herkenning van merk en formule over alle kanalen is noodzakelijk.
Zorg dat Formule manager betrokken is bij opzet van een crosschannel aanpak.

Consumer driven
Inkopers dienen de consument te bedienen. Push is uit en pull is in. Maar dan wel consument gedreven pull. Het gaat verder dan een vraag stellen. Inkopers profileren zich op social media en vragen hun klanten wat zij graag in zouden willen kopen.

Customer journey
De reis die de klant aflegt naar het werkelijk kopen is vaak complex en ondoorzichtig. Zorg voor de juiste tools om daar inzicht in te krijgen zodat marketing budgetten op de juiste manier worden ingezet. Zet in op gerenomeerde bedrijven die de customer journey in kaart kunnen brengen.

Consumer touchpoints
Klantencontact centra zijn niet meer weg te denken. De klant wil niet alleen online of offline, 24/7 kopen maar daarna ook persoonlijk geholpen worden bij vragen, klachten, retouren en meer. Alleen online contact schrikt af. Zorg voor optimale klantencontacten. Maak van elk moment een whowmoment!

Stay connected.
Klanten zijn 24/7 aan het winkelen. Online en offline. Biedt de klant in de fysieke omgeving de online omgeving. Blijf met hen connected door het aanbieden van free Wifi, oplaadpalen voor mobile telefoons, schermen om zelf op te bestellen en meer.

Algemene voorwaarden